مهران مدیری با «گل یا پوچ» در نمایش خانگی حرم رضوی محلی برای جاودانه شدن آثار هنری | اختتامیه و نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره هنری «گنجینه مهر» برگزار شد + فیلم تهدید به بمب گذاری در جشنواره کن، ورودی کاخ را بست پخش فیلم «خانواده ملیله‌چی» در زادروز شهرام عبدلی + زمان پخش تشویق، اما استون در جشنواره کن برای «انواع مهربانی» «اسکار» به روایت امیر کربلایی‌زاده «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی در خاک آرام گرفت + تصاویر همه چیز درباره سریال بدل علی مسعودی + خلاصه داستان، زمان پخش و بازیگران آخرین وضعیت کیانوش عیاری در بیمارستان قسمت‌های جدید «سرزمین مادری» به آنتن نمی رسد زمان پخش «پایتخت ۷» مشخص شد پخش فصل جدید «تا نیایش» از حرم مطهر امام رضا (ع) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عکس‌نوشت | آن عکس فقط یک جایزه نبود پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد کتاب «شیعه» به کتابفروشی‌ها آمد مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره عثمان محمدپرست، خنیاگری که سازش برای خیر کوک بود
سرخط خبرها

نقش آفرینی موسسه فرهنگی شهرآرا در ارتقای سیمای تصویری شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۵۰۸۷۵
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
نقش آفرینی موسسه فرهنگی شهرآرا در ارتقای سیمای تصویری شهر مشهد
مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا، نقش موسسه فرهنگی شهرآرا درباره رویداد فیلمسازی مشهد و در زمینه ارتقای تصویری شهر مشهد تبیین کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «سید میثم موسوی مهر» مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا در حاشیه برگزاری رویداد فیلمسازی «ایده تا تولید» که با حمایت این موسسه فرهنگی در مشهد در حال برگزاری است گفت: ما در زمینه معرفی مشهد، خلاء بزرگی در زمینه فقر تصویری و همچنین ارائه روایت های ناصحیح از این شهر داریم. از سوی دیگر، مزیت نگاری نیز در مورد مشهد انجام نشده است. ما به دنبال این هستیم با برداشتن گامهایی پازل معرفی مشهد را کامل کنیم.

وی افزود: برگزاری رویداد فیلمسازی «ایده تا تولید» می تواند در شناسایی شبکه مسائل مشهد گام مهمی باشد. در این رویداد، تجربه هنرجویان از زمان پیش از شکل گیری یک اثر سینمایی آغاز می شود و تا آخرین لحظه که نمایش اثر است، ادامه پیدا می کند و پس از آن هم موضوع نظام توزیع پیش می آید.

موسوی مهر خاطرنشان کرد: ما در حوزه آثار بلند سینمایی، آثار کوتاه تولید فیلمسازان جوان و تولید خرده روایت ها ورود پیدا کردیم و تلاش می کنیم در زمینه تولید فیلمنامه نیز به عنوان پایه تولیدات تصویری، ورود منطقی و دقیق پیدا کنیم. در حوزه موضوعی نیز مسائلی از قبیل هویت شهر مشهد و مسائل خاص بانوان برای ما مطرح است.

وی افزود: قصد داریم با توجه به حوزه رویدادها، شخصیت ها و اماکن، ذیل نقشه هویتی مشهد که طراحی شده، داده های تصویری داشته باشیم و می خواهیم بین فعالان این عرصه با موضوع هویت مشهد پیوند برقرار کنیم.

مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا تاکید کرد: مدیوم تصویر یک رسانه است که دلیل توجه ما به این رویداد است نیز خاصیت رسانه‌ای آن است. از سوی دیگر، از ابتدای شکل گیری دوره جدید مدیریت شهری در شهرداری مشهد، یک نهاد تخصصی در زمینه حمایت از تولید آثار نمایشی و تصویری به وجود آمد که موسسه فرهنگی شهرآرا عهده دار آن شد. یک نهاد رسانه ای که با توسعه ماموریت های تعریف شده، به عرصه حمایت از اینگونه تولیدات نیز وارد شد.

وی در مورد ورود موسسه شهرآرا در حمایت از رویداد «ایده تا تولید» خاطرنشان کرد: در یک جمله ایده اصلی این کار عبارت است از «نقش آفرینی در ارتقای سیمای تصویری شهر مشهد». ما سعی می کنیم در این زمینه، از مدیوم های مختلف رسانه ای استفاده کنیم.

موسوی مهر تاکید کرد: سعی میکنیم تعداد و جهت تولید آثار را به سمت وضعیت نگاری مشهد پیش ببریم. البته در کنار آن، دیگر رویدادهای رسانه ای مانند «رج» را نیز مد نظر داریم. در آن رویداد نیز پشتیبان رسانه های محلی هستیم که با رویکرد مسئله محوری شکل می گیرند و اقدام می کنند. این رویداد نیز هفته آینده برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: ورود یک نهاد رسانه ای به این عرصه نیز به دلیل همان نقطه ضعف ما در بازنمایی مشهد است که با وجود همه ظرفیت ها، هنوز روایتی صحیح و جامع از آن ارائه نشده است. به عبارت دیگر، ما می خواهیم روابط عمومی مشهد باشیم و بر همین اساس، از هر زمینه و فرصتی استفاده می کنیم.



 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->